Pazar, Şubat 14, 2010

14 Şubat


Sevgililer Günü, her yılın 14 Şubat günü birçok ülkede kutlanan özel gün. Kökeni, Roma Katolik Kilisesi'nin inanışına dayanan bu gün, Valentine ismindeki bir din adamının adına ilan edilen bir bayram günü olarak ortaya çıkmıştır. Bu sebeple bazı toplumlarda "Aziz Valentin Günü" (İngilizce: St. Valentine's Day) olarak bilinir. Valentine kelimesi, Batı medeniyetlerinde hoşlanılan kişi veya sevgili anlamlarında da kullanılır.

Evet, bu günün ansiklopedik anlamını yukarıda gördük. Şimdi her zaman sorduğum bir soru var ve aslında çok kişinin sorduğu. Bana özel bana ait bir cümle değil bu ve sadece benim düşüncem de değil biliyorum.
“Herkesin kutladığı bir günün ne özelliği var ben ve sevgilim için”
Elele tutuşup elinizdeki tek kırmızı gülle sokaklarda yürümek ve size benzeyen onlarca yüzlerce çiftin olduğunu bilerek, herkesin yüzünde garip bir gülümseme, kimisinde “benim sevgilim var” havaları, ne işe yarar o hava hiç anlamam ama…
Bütün dünyada kutlanan bir gün okey kabul ediyorum. Ama artık bu kadar afişe olmuş, pahalı hediyeler alma yarışına girişilmiş, gösterişli programların yapıldığı bir günün amacını ne kadar karşıladığını merak ediyorum doğrusu. Önceleri insanlar birbirlerine kart yollayarak sevgilerini bir şekilde birbirlerine ifade etmeye çalışırlarmış, bu şekilde bir hoşluk yaptıklarını düşünürlermiş. Ve eminim o zamanların sevgililer günü asla günümüzdeki kadar vıcık vıcık yaşanmıyordur. Anlamını karşılıyor mudur o zaman bilemiyorum ama bugünkü anlamı değildir kesinlikle.
Yadsıyıp geçelim demiyorum, özel günler insanı mutlu eder. Diğer günlerden farklı bir tebessüm bile yeter belki, bunu da kabul ediyorum pekala. Olayı piyasaya, güç gösterisine dönüştürmeden “bugün sevgililer günü” adı altında yapılan minicik jestler hayatımıza renk katar, burada hem fikir olduklarım var eminim. Sevgilinize bir çiçek mi alacaksınız, kırmızı gül olmasın derim ben, en azından diğer kadınların aldığı çiçekten daha farklı bir çiçek olsun, bir erkeğin yüzünü güldürmenin gerçekten zor bir şey olmadığını düşünenlerdenim, ufacık bir şey bile yeter diyorum.
Çok boyutlu bir gün aslında bugün. Hepsini yazmaya kalkmadan göz önünde olan konuya değindim gibi hissettim ama diğer boyutlardan da bahsederiz bir gün.

Olayı abartmayan yaşayan, gerçekten sevdiği sevildiğini hissettiği için mutlu olan herkesin sevgililer gününü kutluyorum.

NOT: Aldığın güzel çiçek için teşekkür ederim Babacığım,
sen benim İLK AŞKIM’sın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...