Salı, Haziran 20, 2017

bir yorum nelere kadir.... :)

Selamlar herkese :)

Uzun zaman üzerine ilk defa girip yorumlarıma bi bakayım dedim ki HANDAN'IN yorumu ile yazmaya karar verdim.

"Bir aydır ses çıkmıyor tozlanmış buralar" yazmış... Vallahi öyle.. Bazı yoğun dönemlerde her işi aynı anda götüremeyebiliyorum. Aslında daha önce böyle değildi. Yani ben gençken :P
İşe başladığım ilk yıllarda düzenli olarak her sabah girer yazardım. Hatta özellikle sabah yazılarını okumaya girenler bile vardı. Sonra iş değişikliği, yoğunlaşan hayat temposu, büyük değişiklikler vs bi aksama oldu.

Sonra yine yeni bir iş ve tam anlamıyla değişen bir yeni hayat, kendi evime adapte olmaya çalışmak, işi götürmek vs. derken bayaca aksattım bazı alışkanlıklarımı...

Ramazan bereketiyle bol bol misafirler ağırlıyor evimiz. Sofraları sunumlarımı instastory ve snapchat üzerinden paylaşmıştım. Bu hafta tüm bu misafirlerden bayaca yorulduğumu ama hala "hangi güne kimi alsak" diye planlar yaptığımızı fark ettim, mesela perşembe gününe yine misafirim var :)))

Misafir evin bereketi. Annemle babamdan öyle gördüm. Evlenmeden önce de misafirlerimiz hiç eksik olmazdı. Annemin sofraları hep çok özenli hep bereketli olurdu. Gelenler hep memnun, keyif alıp giderlerdi evlerine. Biz de zevk alırdık. Annem misafir ağırlarken o kadar hevesli o kadar mutlu olurdu ki, "Bu kadın nereden buluyor bu enerjiyi" diye düşünürdüm küçükken. :)

Aynı enerji bana da geçmiş farkında olmadan.

Evlendikten sonra içimden bir başka Pınar fırladı resmen :) Anasına bak kızını al, diye boşuna demiyorlarmış, kendimde deneyimledim ve gördüm :))

Anneme hep yardımcı olurdum ben olabildiğim kadar. Lise üniversite derken annem benden yapamayacağım ya da beni ekstra yoracak şeyleri yapmamı istemezdi. Sofrayı kurup kaldırsam yeterdi ona. Öyle de oldu hep. Mesela evlenmeden önce yaptığım ilk pilav tam tamına 10 kişiye yeterdi en az. 15 bile olabilir :) ayarı tutturamayıp o kadar çok pilav yapmıştım. İlk makarnamda suyuyla elimi yakmıştım, ilk yumurta kırışımda kabuğunu içine düşürmüştüm vs vs.
Evlenince arayıp çok sordum anneme, tuz ne kadar koyulur, et nasıl pişirilir vs vs.
1Aylık evliyken 10 kişilik misafir ekibi ağırladım. Şimdi yılların kadınları için bu cümle "eee ne var bunda" dedirtebilir ama benim için çok şeydi.

Ben evlenecektim bi de üstüne yemek  yapıp o kadar misafir ağırlayacaktım, inanılacak gibi değildi ki uzunca bir süre kardeşim, kocamın bir gün zehirleneceğini düşündü ama hiç de öyle olmadı. Happır huppur götürdü valla yemekleri, hala da götürmeye devam ediyor :) 1 yılı geçti şimdi evliliğimiz. Mutfak konusunda baya pratikleştiğimi söyleyebilirim :) misafir ağırlamak çok zevkli bir işmiş :)

Annemden almışım demek ki göre göre...
Evimize gelenler hep çok keyifli gelirler ve giderler. Biz de elimizden geldiğince iyi ağırlamaya çalışırız tabiki.

Ama hala inanamadığım doğrudur. Babamın prenses kızıydım ya ben :) süslenip püslenip gezmelere giderdim. Sabah okula gitmek için çıkar, akşam eve 9dan önce girmezdim. :) maaşı alırdım, Dicle'yle alışverişe, Elçin'le akşam yemeklerine, oohh :)
şimdi öyle olmuyor tabi, sorumluluk var şekerim :)

Ramazan sofralarından nerelere getiririm konuları bööyleeeeeeee :)))))) Biraz daha yazmaya devam edersem tüm gençlik anılarımla burada ifşa olacağım :) gerek yok :)

Ramazan ayını seviyorum.. Ev bereketli, ağzımızın tadına çok şükür... Keşke her günümüz ramazan bereketiyle, keyfiyle geçse... :)

Ben bu yazıdan sonra ne zaman gelebilirim bilemiyorum ama, herkese şimdiden iyi bayramlar..

Herkese kucak dolusu sevgiler :)

snapchat: pinarustundag

6 yorum:

  1. Nice misafirler ağırla inşallah huzurlu evinde.

    YanıtlaSil
  2. Maşallah Pınarıma Allah ağzınızın tadını bozmasın,
    Eviniz hızurlu sofranız hep bereketli olsun.
    Kendini çok özletme emi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım benim, çok teşekkür ederim...
      yaz geldi artık, izine çıkınca daha sık gelirim buralara ;))
      öperim..

      sevgiler :))

      Sil
  3. :) Şimdi pırıl pırıl olmuş :)

    Nice kalabalık, keyifli sofraların olsun bereketli bereketli :)

    İlk evlendiğimde bütün gün mutfakta kalıp köfte patates pilav yaptığımı bilirim. Şimdi bir saatte beş kap yemek pişiyor bazen :) Tabi bunda biraz da benim pratik bir insan oluo çok alengirli yemeklere fazla yaklaşmamam da etken ama orayı karıştırmıyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn.. :)

      ben hala köfteyi beceremiyorum yahu, çok karışık ve zor denilen yemekleri yaptım güzel güzel ama o köfte var ya o köfteeeeeee... adımı kirletti resmen yahu :) sicilime işledi resmen :)))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...