Pazar, Mayıs 02, 2010

YİNE OLAY ÇIKTI!!!


Bence herkes başlık cümlesini alt yazı geçen haberler izleyeceğini sanıyordu. Binlerce insan Taksim’e çıkacak ve olay çıkmayacak?
“Peh geçeceksin onları ya, gidilir mi oraya, durulur mu orda? Göreceksin kan gövdeyi götürecek yine!!!” diyenler çok oldu, Çok eminim!
Ama olmadı…
Sabah uyandım kalktım şöyle bir haberlere baktım. Her şey yolundaydı, problem yoktu, insanlar özgürce günlerini kutluyor, haberciler rahatça haberlerini sunuyor,yani gayet rahat bir 1 Mayıs geçiyor. Mutlu oldum o görüntüleri görünce, oh be dedim işte bu. Zaten bunu bekliyorduk, biz bağırmadan koşmadan vurmadan dövmeden bayram kutlayamaz mıyız? Kutlarız, kutladık işte.
Herkesin ellerinde bayrakları, pankartları, davullar, halaylar. Oh bence de çok güzel oldu. Tarihi bir gün oldu.
Büyük meydanlardaki bu kalabalıklar her zaman heyecanlandırır beni. Şehrimin göbeğinde bir sürü insan toplanmış bir şeyler için bir şeyler yapıyor. Şimdi bile yazarken heyecanlanıyorum. Onların istedikleri oldu, fena mı oldu? Güzel oldu..
3 yaşında bir çocuğun bile istediği yere gitmesini engellerseniz ağlar, ayaklarını yere vurur, hatta gelir kolunuzu bacağınızı ısırır, saçınızı çeker. Yani tepkisini belli eder. O bile yapar bunu ki düşünün şimdi kaç yaşına gelmiş insanları, ellerinde bayraklarıyla gitmek istedikleri yerden alıkoymaya çalışıyorsunuz. Onlar bir adım atıyor, diğerleri iki adım atıp onları geri itiyor. Düşünün bu aşağılanmışlık duygusunu. Geçen sene yazılan “yine olay çıktı” manşetlerine çok kızıyorum şuanda. Demek ki engellenmediklerinde olay çıkmıyormuş. Demek ki geçen sene fark edilmediği gibi onlar da “insanca” bir şeyler yapabiliyormuş. Keşke bu gerçekleri daha önce öğrenebilseydik de onca mağaza, onca dükkân, onca insan yara darbe almasaydı. Ve olayın dışında televizyondan şehri izleyenler korkmasaydı.
Dün güzel bir 1 Mayıs’tı. Coşkulu bir 1 Mayıs’tı. Güneşli bir 1 Mayıs’tı.
Darısı bir dahaki 1 Mayıs’ın başına.
Hadi bakalım mutlu bir Mayıs geçirmeniz dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...